fredag den 21. marts 2014

At så :)

Ja min plan var jo at lægge de kære persillefrø i blød for at fremme spire-processen, men når der også er andet man gerne vil så må man jo nogen gange ændre beslutning.
Så nu blev det på denne måde i dag  :)
Der er en pæn portion af frø i sådan en bette pose så jeg delte dem lidt op. Først i fire og så igen en af de fire blev delt i fire.


Så ca. 1/16 frø i hver potte.



Der for inden havde jeg gennemvædet jorden grundigt.
Så drysses frøen så jævnt som muligt.

Derefter et ganske tyndt læg jord til at dække frøene med.

Og så et spray vand for at gøre overfladen jorden godt våd.


Frøene skal holdes godt fugtige for at spire.


Og som man kan se så begynder der at blive lidt trangt på min kommode :)
Men pyt, hvad gør man ikke for en god gang persille  :)
Glæder mig for vildt til at kunne gå ud og klippe af min egen persille  :D


Har du sået noget på din altan?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar