søndag den 30. marts 2014

Åhh.. den tålmodighed

DET er altså SÅ svært når solen skinner og vi på mange dage har op til 15 grader, vel vidende at vi stadig kan forvente frostgrader om natten.

Så jeg lod mig friste i FAKTA forleden. Købte urter til 10,- kr. pr. potte.
Koriander, basilikum, mynte, rosmarin og timian. Ja hele fem.



Her er de tre af dem. Plantet om så de har fået mere plads og jord omkring sig. Fra venstre: mynte, rosmarin og timian.

Ohh, sikken en uovertruffen skøn-herlig duft jeg stod i dag jeg plantede om. Det kan man da kun blive høj af  :D

Potten med koriander havde det ikke for godt. Den blev som de andre plantet om, men jeg klippede de gode blade af og brugte i en blomkålsuppe
Nu går jeg og drysser lidt ekstra kærlighed til det der er tilbage og håber den "rasker sig" de kommende dage.

Hvad angår basilikum så lod jeg mig inspirere af Cand.Selv  Tak for tippet til Cand.Selv  ;o)

Måske jeg også skulle ha´ delt de andre (mynte, rosmarin og timian), men jeg var bange for at ødelægge både rødder og plante, så det bliver på et senere tidspunkt.

Go søndag  ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar