lørdag den 5. april 2014

Karryplante


Karryplante Helichrysum italicum.

Da jeg fik øje på den ude i et plantecenter blev jeg straks draget at den skønne karryduft. Den måtte jo absolut med mig hjem  :D
Men efter jeg har læst om den, må jeg indrømme jeg ikke lige er sikker på den bliver en af mine favoritplanter. 
Ja den dufter skønt. Har et smukt grå-grønt løv.
Minder i struktur om lavendel og rosmarin - sådan lidt -"træ-agtig"

Man kan anvende kvistene som man anvender laurbær. Altså, man skal ikke spise dem, men blot tilsætte dem retten som smagsgiver.

Derudover for den gule blomster som er vældig dekorative i buketter. Tænker om disse blomster måske også har været anvendt som farvemiddel i gamle dage.
Yderlig info: Havenyt

Jeg har lavet en enkelt ret hvor jeg har anvendt karrykviste: Letkrydret grønsagsgryde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar