mandag den 28. april 2014

Jeg indrømmer

    at jeg hænger over til den der øko - bio/demter side  :D

Fordi der i min verden er den vis god logik i, at det som mennesket har gjort og har kunne klare sig med i mill. af år da ikke sådan bare kan afskrives.

Så ja jeg har sådan gået og tænkt vinteren igennem at mon ikke man kan lave sådan en spiselig altan på biodynamiske primisser.

Jeg har en god ven - Karl Henning Mikkelsen  :D   Spurgte ham om ikke jeg måtte få lidt jord ude fra ham, så jeg havde et godt grundlag for min "altan-vision" ?
Jow, det måtte jeg da hjertens gerne - på en betingelse - at jeg laver et lille eksperiment, så man kan se forskellen fra det som er dyrket i hans jord og købejord.

Så som sagt så gjort (næsten  ;o)  ikke alle frø er sået endnu p.g.a. det jo stadig er tidlig forår).


I starten af april var jeg til foredrag/kursus hos Birthe Holt og Karl Henning Mikkelsen. Begge har i mange år yderst seriøst arbejdet med de biodynamiske dyrkning metoder. 
Efter det kursus var jeg jo slet ikke i tvivl mere  :D


Jeg har anskaffet mig en SÅkalender og min plan er som følgende.





  • Alle mine frø og planter skal sås og plantes på de angivne bedst anvendelige så- og plantedag som er anvist i denne såkalender.
  • At de konventionelle frø og planter for købejord.
  • De økologiske frø og planter for bio-jord fra Karl Henning.



Så bliver det spændende om vi kan se forskel  :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar